måndag 15 september 2014

Två biografier om två idrotts stjärnor

Som första bok jag vill läsa "Jag är Zlatan Ibrahimovic" av Zlatan Ibrahimovic och David Lagercrantz. Jag har valt den här boken för att jag har roliga förväntningar på bokens innehåll. Jag är ganska intresserad av hans backgrund, hans förflutna, hans värderingar och hans syn på värden. Om han uppskattar det han har, det han har kämpade för. Jag är säker att bokens innehåll är om hans uppväcks, backgrund, förflutna, hans karriär och mycket mer.De kommer att vara spännande.

Efter den första boken, jag är bestämd att läsa den andra  boken som heter " All in" av Emma Igelström. Det är en till biografi om idrottsstjärna. Boken har jag bestämt att läsa i andra hand eftersom det är lite mera sorglig. I den här biografi möter vi simmerskan Emma Igeltöm som berättar om sin stora vilja av att tar livet av sig, vilken jag ser som en sorglig berättelse. På baksidan av boken har jag fått intrycket att hon var svag för att hon såg inte värdet av livet. Men efter ett misslyckat försök till självmord insåg hon att livet är värd att leva, så länge man kämpar på. Jag ser inte den här biografin som en rolig bok. Det kommer att bli ganska hemsk upplevelse och sorglig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar